NIEUWS - HSV De Ommelanden

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

NIEUWS

HSV DE OMMELANDEN
FEBRUARI 2016UPDATE* Agenda

NESTAANKONDIGINGOudduitse HerderKennel van't Hogeland

 
 
 



november 2015:
UPDATE*Agenda bijgewerkt
*Behaalde resultaten leden

Noorderlicht Bokaal 2015
Team "De Ommelanden"

Willem & Drago                                   Desiree & Babs                                 Peter & Cenna

september 2015:
UPDATE*Agenda bijgewerkt
*Nieuwe pagina indeling
"UITSLAGEN" en "NIEUWS"
*Uitslagen bijgewerkt
juli 2015: UPDATE
*Leden
*Uitslag Examen 11 juli


VERNIEUWDE WEBSITE ONLINE! 

Drie mannen met Downsyndroom maken reclamecampagne

    


Dat mensen met Downsyndroom tot veel meer in staat zijn dan menigeen denkt, bewezen Daniel Doeven, Bas Uitham en Wout Dekker de afgelopen maanden. Deze drie Groningse mannen met Downsyndroom bedachten onder begeleiding van Jair Wassink een indrukwekkende reclamecampagne. Aan de hand van het door hen bedachte thema Ik denk het verschil presenteren ze hun kijk op het leven. Doel: het verbeteren van het imago van mensen met Downsyndroom.

De drie mannen bedachten de campagne helemaal zelf. Via brainstorms met woordenwolken en moodboards, kwamen ze tot een serie advertenties met pakkende boodschappen. Hij licht toe: Nu worden mensen met Downsyndroom eigenlijk bezig gehouden, terwijl ze volgens mij de huidige maatschappij veel meer te bieden hebben.

Bij HSV de Ommelanden vond Jair Wassink een ongebruikelijke figurant die nodig was voor 1 van de campagne beelden, namelijk een Dobermann met de naam Drago. Net als de mannen met Downsyndroom heeft de Dobermann een deuk in het imago opgelopen. De mannen met Downsyndroom worden vaak als schattig gezien en de Dobermann juist als agressief. Op de poster waar Daniel Doeven met Drago samen een sterk geheel vormen wordt aangetoond dat of je nou Downsyndroom hebt of een Dobermann bent, het erom gaat hoe meer vertrouwen je krijgt des te meer liefde er terug gegeven kan worden.

Naast Drago vond Jair Wassink vriendschap bij de leden van de vereniging. Op dit moment probeert hij zichzelf dan ook te ontwikkelen als vaste pakwerker.

Jair Wassink is zo positief verrast over het creatieve proces en het eindresultaat van de campagnebeelden en website, dat hij aangeeft door te gaan op deze weg. Mijn wens is om de verbeeldings- en denkkracht van Daniel, Bas en Wout ook los te laten op creatieve uitdagingen van opdrachtgevers uit het bedrijfsleven en de non-profitsector. Ook voor deze organisaties kunnen zij het verschil denken.


Website: www.ikdenkhetverschil.nl                              Facebook: www.facebook.com/ikdenkhetverschil

Meer informatie : Jair Wassink           info@ikdenkhetverschil.nl      06 26 03 66 16


 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu